{{prod.Name}}
{{prod.BrandName}}

{{prod.SalesPriceWithTax}}

Caseïne is een handige eiwitbron voor sporters of degene die belang hebben bij een hoge eiwitinname. Caseine is bekend om de langzame afgifte van eiwitten gedurende diverse uren. Daardoor worden ze ook wel nacht eiwitten genoemd omdat ze ideaal zijn om voor het slapen gaan te nemen.

Je vindt hieronder verschillende caseïne eiwitten. Onderaan de pagina staat extra informatie over caseïne eiwitten die je misschien kunnen helpen met het maken van de keuze. Mocht je extra vragen hebben kan je natuurlijk altijd terecht bij de klantenservice.

Wat is caseïne eiwit?

Caseïne wordt vaak ook wel het melk eiwit genoemd. Dat komt omdat in verse melk 3,5 % eiwitten zitten en maar liefst 80% van die eiwitten bestaan uit caseïne eiwitten. Tijdens het productieproces worden het vocht, vetten en koolhydraten uit de melk om een zo zuiver mogelijk vorm van eiwitbron aan te bieden. Het voordeel hiervan is natuurlijk dat de extra calorieën van koolhydraten en vetten hierdoor ook niet in de caseïne eiwitten zitten.

Caseïne, langzame eiwitten

Niet alle eiwitten worden even snel afgegeven. Er zijn veel verschillende soorten eiwitten. Ieder soort heeft zijn eigen voordelen. Het voordeel van caseïne eiwitten is de langzame afgifte. Dit is vooral belangrijk in de nacht. Veel sporters nemen caseïne eiwitten net voor het slapen gaan zodat het lichaam voor een langere tijd voorzien is van eiwitten in een periode dat normaal gesproken niets gegeten wordt. Caseine eiwitten worden hierdoor soms ook wel nacht eiwitten of night protein genoemd.

Caseïne en spiergroei

Net als andere soorten eiwitten zijn caseïne eiwitten belangrijk voor spieropbouw. Zoals veel sporters weten dragen eiwitten bij tot de groei van spiermassa en ondersteunen snel herstel van de spieren na een training. Het is dus van belang om altijd voldoende eiwitten te nemen wanneer je veel sport. Je kan kiezen voor een combinatie van whey of whey isolaat voor normaal gebruik en caseïne eiwitten voor net voor het slapen of wanneer je weet dat je een lange tijd geen eiwitten tot je kan nemen.

Voor wie is caseïne geschikt?

Caseïne eiwitten zijn geschikt voor sporters die zoeken naar eiwitten die langzamer afgeven. De eiwitten zijn daardoor extra geschikt voor ’s nachts, voor andere langere periodes zonder voeding en voor de sporter op dieet. Caseïne eiwitten zorgen voor een verzadigd gevoel voor een lange tijd.

Caseïne, Protein-6 en Megadeal 3

Je hebt de keuze uit verschillende mogelijkheden wanneer je op zoek bent naar caseïne shakes. Je kan kiezen voor een 100% caseïne shake van bijvoorbeeld Bodylab24 of Scitec. Een andere optie is de Protein6. Dit is een shake van Bodylab24 waarin 6 verschillende eiwitbronnen worden gebruikt. Hierdoor heb je de best of “both” worlds met een eiwitpercentage van 84%. Wanneer je op zoek bent naar Whey Protein shakes en Protein -6 shakes raden we de voordelige Megadeal 3 aan. Deze deal bevat 2kg Protein-6, 2kg Whey protein, een shaker en Bodylab T-Shirt. Je scoort met deze deal maar liefst 40% korting.