Weight gainer, een ideale aanvulling op je voeding

Weight gainers helpen je om snel meer spiermassa op te bouwen. Lees alles over de beste weight gainers. Check de beste varianten in de categorie weight gainers

Weight gainer en de hardgainer

Er zijn diverse lichaamstypes, hoewel veel mensen vaak klagen over dat ze te snel of te veel zijn aangekomen is er ook een andere kant aan het verhaal. Sommige sporters willen graag aankomen in spiermassa maar dit is voor hen ontzettend moeilijk. Deze groep worden vaak de hardgainers genoemd. De meest bekende oplossing is natuurlijk een weight gainer. Een weight gainer is een combinatie van de juiste voedingsstoffen die dienen als extra makkelijke maaltijd. Een weight gainer moet ook licht verteerbaar zijn om zo veel mogelijk te kunnen blijven eten.

Waaruit bestaat een weight gainer?

De meeste weight gainers bestaan uit een combinatie van koolhydraten en eiwitten en soms ook nog wat gezonde vetten. Sommige weight gainers zijn ook nog verrijkt met vitamines en mineralen en andere spieropbouwende voedingsstoffen als creatine, aminozuren etc.

Welke weight gainer kan ik het beste kiezen?

Er is een breed aanbod aan weight gainers, bij Bodylab.nl maken we altijd een selectie van de beste producten. Als je bij Bodylab een weight gainer koopt weet je dus dat je altijd goed zit. Wil je kwaliteit voor een betaalbare prijs? Kies dan de weight gainers van ons eigen Bodylab merk. De Weight Gainer is een goede basis gainer met een lekkere smaak. Wil je een hoogwaardigere weight gainer om de beste voedingsstoffen binnen te krijgen en zo droog mogelijk spiermassa aan te komen kies dan de Lean Muscle Gainer. De Lean Muscle Gainer is niet alleen geschikt als weight gainer maar is ook voor de meer doorsnee sporter geschikt als maaltijdvervanger. Deze weight gainer bevat namelijk een zeer uitgebalanceerde combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten en onverzadigde vetten. .

Om je een zo goed mogelijk beeld te geven hoe je zou moeten eten en hoe je het beste je weight gainer kunt gebruiken in je dieet hebben we hieronder een voorbeeld dieet weergegeven voor de hardgainer.

Dieet voor ontwikkeling spiermassa - het absolute hardgainer dieet.

Kcal 5675
Eiwit 313 gram
Koolhydraat: 948 gram
Vet 70 gram


07:00 uur

1/2 liter vruchtenyoghurt met een eetlepel lijnzaadolie, 1 banaan, 3 plakken ontbijtkoek en een whey pro shake (30 gram whey proteine poeder gemixt met water)

Eiwit: 50 gram Koolhydraat: 149 gram Vet: 15 gram

09:00 uur

2 scheppen weight gainer met 250 ml magere melk

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram

11:0 uur

8 boterhammen, waarvan 4 met 50 gram kalkoenfilet en de andere 4 met honing/stroop/jam

Eiwit: 35 gram Koolhydraat: 152 gram Vet: 9 gram

13:00 uur

8 boterhammen, waarvan 4 met 50 gram kalkoenfilet en de andere 4 met honing/stroop/jam

Eiwit: 35 gram Koolhydraat: 152 gram Vet: 9 gram

15:00 uur

2 scheppen weight gainer met 250 ml magere melk

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram

17:00 uur

8 boterhammen, waarvan 4 met 50 gram kalkoenfilet en de andere 4 met honing/stroop/jam

Eiwit: 35 gram Koolhydraat: 152 gram Vet: 9 gram

19:00 uur

150 gram mager vlees met 5 aardappelen en 400 gram groente

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram

21:00 uur

1/2 liter vruchtenyoghurt

Eiwit: 38 gram Koolhydraat: 122 gram Vet: 25 gram

Let op Voeg, als geen mogelijkheid hebt om op deze manier 8 maaltijden te hebben, de Weight gainer aan de broodmaaltijden toe. In plaats van 8 krijg je dan 6 maaltijden. Verdeel deze 6 maaltijden dan zoveel mogelijk over de dag.

Voeg op trainingsdagen de volgende maaltijden toe:

Maaltijd 9 - 20 minuten voor de training - 25 gram whey proteïne, liefst whey en 1 groot glas vruchtensap (bv druivensap) of een pre workout product.

Maaltijd 10 - Direct na de training: 50 gram Whey pro of whey isolaat en 2 glazen vruchtensap (bv druivensap) of een weight gainer.

Deze tekst is intellectueel eigendom van Bodylab.nl, niets hiervan mag zonder toestemming worden gebruikt of verveelvoudigd. Voor meer informatie:info@bodylab.nl