Eiwit pannenkoeken

Eiwit pannenkoeken hier leer je alles wat je moet weten over eiwit pannenkoeken.. Ten eerste: Eiwitten zijn de belangrijkste bouwstenen van onze spieren en zijn daarom uiterst belangrijk voor alle krachtsporters, fitnesssporters en actieve mensen. Met eiwitpannenkoeken kan je de eiwitvoorziening op een smakelijke en gevarieerde manier veiligstellen.

Proteïnepannenkoeken - Wat is het en wat brengt het mij?

  1. Waarom eiwitpannenkoeken?
  2. Wat zit er in Protein Pancakes?
  3. Hoe worden de pannenkoeken gemaakt?
  4. Eiwitpannenkoeken Bestseller.
  5. Conclusie
  6. Waarom eiwitpannenkoeken?

    Eiwit is een van de macro- of essentiële voedingsstoffen naast koolhydraten en vetten en bevat de 20 belangrijkste aminozuren. Als voedingsstof is eiwit onmisbaar voor de structuur en functie van het lichaam en dus ook van de spiercellen. Omdat het lichaam maar in beperkte mate eiwitten kan opslaan, ligt de bijzondere aandacht van veel sporters op een eiwitrijke, voedende manier. Vooral sporters die zich in spieropbouwende fasen bevinden om hun prestaties te verbeteren of die al een aanzienlijke spiermassa hebben, hebben een verhoogde eiwitbehoefte. Om in deze behoefte te voorzien, eten ze een eiwitrijk dieet door meer eieren, mager vlees, vis en zuivelproducten in hun dieet op te nemen. Daarnaast gebruiken de meeste eiwitshakes, het klassieke eiwitsupplement, of de ene of andere eiwitreep. Als bijzonder hoogtepunt en voor een verandering in de eiwitvoorziening bieden veel bedrijven nu eiwitpannenkoekenpoeder aan voor een eiwitrijke start van de dag, als dessert of kleine snack met een extra portie eiwit. In vele variaties zijn de eiwitpannenkoeken een eiwitrijke, snel bereide en smakelijke maaltijd. De eiwitrijke pannenkoekenpoeders bieden de mogelijkheid van talrijke smaakvariaties en combinaties met vruchten, magere kwark, siroop of chocoladecrèmes en Co.

    Heerlijk, veelzijdig en langdurig "opbouwen" - de eiwitpannenkoek.

    Nog steeds een geheime tip voor velen, maar een echte hit in onze winkel sinds lange tijd - het pannenkoekenpoeder voor het makkelijk en snel bereiden van heerlijke, fluffy pannenkoeken met een extra portie eiwitten. Een genot met een vleugje kindertijd. Het goede nieuws is dat je geen potentiële chef-kok hoeft te zijn om te genieten van deze heerlijke en voedzame pannenkoeken. Met de vele kant-en-klare pannenkoekenmixen voor sporters kan je niet alleen je spieren voorzien van hoogwaardige eiwitbronnen, maar tegelijkertijd een absoluut eenvoudig te bereiden en smakelijke maaltijd krijgen. Gewoon mengen met water of melk, bakken in een gecoate pan en naar wens beleggen, besmeren of genieten als bijgerecht. Er zijn geen grenzen. Let op: conventionele kant-en-klare mengsels voor pannenkoeken uit de supermarkt zitten vaak vol met suiker en leveren nauwelijks eiwitten! De meest gezoete en deels gearomatiseerde eiwitpannenkoekenpoeders (bijv. de Bodylab24 Protein-6 Pannenkoek in drie of de pannenkoekenvarianten van Flapjacked in vier heerlijke smaken) kunnen worden afgemaakt met talrijke toppings. Bessen, bananen, appels of andere vruchten van het seizoen kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden voor meer vitaminen en antioxidanten. Een aanvulling met quinoa, yoghurt of magere kwark verhoogt het eiwitgehalte nog meer. Heerlijke spreads op basis van pindakaas, eiwitrijke chocoladecrème, lekkere caloriearme sauzen (bijvoorbeeld de zoete sauzen van Nutriful of de heerlijke siroop van Walden Farms) of Cacao Nibs worden meestal gebruikt als topping voor de ontbijtpannenkoek of als aanvulling op het ontbijt of voor kleine snacks. Lekkere kokosvlokken, chiazaden of lijnzaad kunnen ook worden toegevoegd aan het deeg of worden gekozen als beleg en verrijken de eiwitpannenkoeken met waardevolle vetzuren. Als er havervlokken aan het deeg worden toegevoegd, wordt het koolhydraatgehalte verhoogd, wat in de meeste speciale mengsels van sporters vrij laag koolhydraatgehalte is en ook kan worden gebruikt in een dieet of lage koolhydraatfase. Afhankelijk van uw behoeften kan het koolhydraatgehalte worden aangepast aan uw persoonlijke voedingsprogramma.

    Heb je nog meer overtuigende argumenten nodig?

    Zoete proteïnepannenkoeken, bijvoorbeeld met fruit of ook kant en klaar bakmengsel met een zoetige smaak, voldoen af en toe aan de honger naar de kleine zoetheid - je dieetsucces hoeft niet op te nemen tegen een chocoladereep met calorieën of het stuk taart. Eiwitpannenkoeken zijn niet alleen ideaal als zoete snack, maar ook als onderdeel van soepen (als een gehakte inzet), als onderdeel of aanvulling op een hoofdmaaltijd, als basis voor hartige pannenkoeken en om mee te nemen voor de lunchpauze. Kies gewoon een neutraal poeder, beleg naar wens en voeg een variëteit aan ingrediënten toe, laat afkoelen en neem het ingepakt mee. Talrijke variatiemogelijkheden bieden altijd nieuwe smaakbelevenissen en veel afwisseling voor elke dag. De eiwitrijke pannenkoeken kunnen perfect worden voorbereid voor 2 tot 3 dagen, productie-inspanning en één keer bakken - genieten op meerdere dagen! Dus het is in alle opzichten een win-win situatie. Geniet ervan!

    Wat zit er in Protein Pancakes?

    De mengsels voor de productie van eiwitpannenkoeken bevatten meestal tussen de 10-20g koolhydraten, het suikergehalte is zeer verschillend, van zeer weinig tot een grotere hoeveelheid of gezoet met stevia is alles inbegrepen. 1,5-5g vet en 15-30g eiwit zitten ook in het poeder. In veel gevallen bestaat dit uit Whey protein, melkeiwit, ei-eiwit en gedeeltelijk gemengd met plantaardige eiwitleveranciers. De lijst met ingrediënten moet altijd in acht worden genomen, hier vindt je de exacte gegevens die van fabrikant tot fabrikant verschillen. Door het vaak lage koolhydraat- en vetgehalte kunnen pannenkoeken ook perfect geïntegreerd worden in een koolhydraatarm dieet.

    hoe worden de pannenkoeken gemaakt?

    De bereiding van de Pannenkoeken gaat gepaard met weinig moeite en is zeer eenvoudig. U mengt het eiwitpannenkoekenpoeder van jouw keus met melk of water in een shaker, schud goed en doe het deeg in een verwarmde, gecoate pan met wat vet (bv. kokosolie) en bak het van beide kanten - klaar! Dan kan je naar hartelust combineren - fruit, yoghurt, pindakaas, chocoladecrème, geraspte kokosnoot, enz. of hartige variaties met groenten, ham of tonijn, om maar een paar ideeën te noemen. De bereide pannenkoeken kunnen in de koelkast worden bewaard, koud worden gegeten (of op het werk worden opgewarmd) en geven je een kleine highlight van de dag - als vervanging voor een ander snoepje, een proteïnereep of als een gezond eiwitrijk alternatief voor een snelle fastfood in de lunchpauze.

    Eiwit Pannenkoeken Bestseller

    • Bodylab24 Eiwit-6 Pannenkoek
    • Body Attack – Protein Pancake + havervlokken
    • Scitec Nutrition – Protein Pancake
    • verschillende smaken van Flapjacked
    en nog veel meer.... Heeft u een receptidee nodig: Pannenkoek met whey-pudding en fruit?

    Conclusie

    Om je van eiwitten te voorzien, hoeft de eiwitshake niet altijd de enige keuze te zijn. Met de eiwitpannenkoeken heb je talrijke mogelijkheden om je LowCarb dieet, je spieropbouw of de regeneratie na de training te verrijken met een eenvoudige, snelle en lekkere snack. Een alternatief dat een grote verscheidenheid aan variaties mogelijk maakt en dat elke dag tussen de maaltijden door aan je verlangens naar snoep kan voldoen. Pannenkoeken zijn ook een ideaal begin van de dag als een eiwitrijk ontbijt in de ochtend en bieden een smakelijke, kleine lunch.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op