Artikel

Natasja Evers - Een week in mijn weg naar het podium

Nog maar een paar weken tot aan mijn eerste wedstrijd. De voorbereidingen zijn dus al in volle gang. Benieuwd hoe een week er op dit moment voor mij uitziet? Lees er alles over in mijn nieuwe blog!

Een week in mijn weg naar het podium

DAG 1 - MAANDAG

Nieuwe ronde nieuwe kansen. Gister, na de bodybuilding poseerlessen van de IFBB, heb ik mijn cheatmeal gehad. Lekker met de overige flex-meisjes sushi wezen eten, maar pfff.. Ik zit er nog vol van! Mijn ontbijt (havermout) kreeg ik maar met moeite weg. Tegen de middag begon (gelukkig) mijn trek terug te komen.

Inmiddels heb ik mijn nieuwe trainings en voedingsschema ook ontvangen. Na een tegenvallende meting afgelopen weekend, ga ik vanaf nu weer schommelen qua voeding. Dit betekend dus afwisselend high- en low-carb dagen. Eerst drie dagen laag-, en dan één dag hoog in koolhydraten. Daarna weer twee dagen laag en eindigen met een hoge dag. Ik begin meteen met een low-carb dag, dit omdat ik nog wel even kan teren op de carbs van de sushi, haha!

Het trainen vandaag ging lekker. Dit gaat meestal wel goed na een cheatmeal. Dan zit je nog vol energie! Borst en schouders stonden op de planning. Mannn, mijn schouders zaten vol zeg! Opzich een lekker gevoel, maar ik kon nog amper mijn tas van de grond pakken.. Op naar huis, mijn low-carb maaltijd wacht op me.

DAG 2 - DINSDAG

Vandaag weer een low-carb dag. Ik spaar mijn carbs nu op zodat ik in de ochtend een grotere bak havermout heb. Maar eerst cardio op lege maag. Gewoon 40 minuutjes lang fietsen op een rustig tempo. Ik heb onlangs een hometrainer gekocht, dus nu kan ik lekker thuis voor de tv (netflix!) fietsen. Zo gaan die 40 minuten een stuk sneller voorbij.

Na de cardio eet ik mijn havermout. Daarna ga door naar mijn werk. S’Middags had ik een salade met gerookte zalm. Voor het trainen eet ik nog een appel (toch nog wat carbs voor mijn training) en neem ik een shake. Vandaag staat rug op de planning. Een korte maar intensieve training.

DAG 3 - WOENSDAG

High-carb dag! Yes, een dikke bak havermout die deze ochtend op me staat te wachten. Daarnaast eet ik nog wat appels, rijstewafels en andere koolhydraat rijke producten. Lekker na die low-carb dagen zou je denken. En dat dacht ik in eerste instantie ook. Maar nu merk ik dat ik juist veel meer honger heb op high-carb dagen. Dit komt omdat ik in verhouding minder eiwitten binnen krijg. Eiwitten geven juist een lang verzadigd gevoel, en dat begon ik in de loop van de dag te merken.

S’Avonds had ik mijn training geruild. Ik dacht er goed aan te doen mijn benen te trainen op een high-carb dag. Helaas, het huilen stond me nader dan het lachen. Wat had ik honger zeg! Snel mijn training afgemaakt en weer naar huis gegaan. Daar stond de dextrose al op me te wachten. Ondertussen maakte ik mijn avondeten. Een groot bord rijst met groente en een klein stukje kip. Erg lekker om weer eens veel rijst te kunnen eten maar ik mistte mijn grote stuk vlees/kip! Moe en onvoldaan ging ik al vroeg slapen. Geef mij maar low-carb dagen!

DAG 4 - DONDERDAG

Weer vroeg uit de veren (05:15 uur) want ik doe (net als de overige 6 dagen per week) in de ochtend mijn cardio. Dit doe ik voor mijn ontbijt. Vandaag dus ook. Dit keer goed uitgerust omdat ik gister al vroeg mijn bed in dook. Daarna rustig een kop koffie en mijn havermout. Nou ja, meer whey dan havermout.. Maar lekker is het wel! Ik neem hier een dubbele portie, zodat het nog wat lijkt. Ik schrap dan op andere momenten van de dag mijn koolhydraten. Mijn lunch was een salade met gerookte zalm. Heerlijk en de vele groenten vullen erg.

Zodra ik thuis was ging ik weer naar de sportschool. Eigenlijk was dit mijn rustdag, maar deze heb ik omgewisseld met morgen omdat dit qua tijd beter uit komt. Vandaag staan mijn armen staan op het menu. Verschillende supersets biceps/triceps. Een korte maar lekkere training! Thuis een no-carb maaltijd gegeten. Kip met veel gestoomde groenten. Eigenlijk eet ik dit standaard als avondeten op low-carb dagen.

DAG 5 - VRIJDAG

Na mijn cardio en havermout weer op naar het werk. Vanavond heb ik onverwachts een etentje van mijn werk. Dit komt eigenlijk niet uit met mijn eetschema, maar het is even niet anders. Er is geen mogelijkheid dit af te zeggen. Ik compenseer dit wel de rest van de dag. Zo haal ik bijvoorbeeld mijn vetten uit mijn ontbijt en tussendoortje. Ook laat ik de appel in de middag zitten. Ik ging voor de biefstuk (wat ook gewoon in mijn schema zit) en nam hier een extra groene salade bij. Nog prima gegeten dacht ik zo. Ik had het liever niet gehad, maar mijn cheat voor morgen stond al gepland. Toen ik thuis was deed ik nog even wat cardio ter compensatie. ;)

DAG 6 - ZATERDAG

High-carb dag! Eigenlijk vind ik de high-carb dagen veel minder fijn, maar met mijn cheatmeal in het vooruitzicht kom ik de dag wel door! Eerst wederom cardio en daarna staat er een plyo-training op het programma. Plyo-training is een soort van HIIT circuitje, waarbij je veel moet springen, snatchen etc. Leuk voor de afwisseling, maar ik was er wel kapot van. Op naar huis en in tussen de middag heb ik lekker niets gedaan. S ’Avonds dus eindelijk mijn cheatmeal. Ik had de hele week al zin in friet, dus dat heb ik dan ook genomen. Een heerlijke, ordinaire dönerschotel naar binnen gewerkt. Ik kreeg hem bijna op! ;)

DAG 7 - ZONDAG

Low-carb dag na al de carbs van gister. Heerlijk, vandaag is het een rustdag, maar de cardio gaat wel gewoon door. Gelukkig kan ik dit gewoon thuis doen, en dat deed ik al bellend met een vriendin. Zo gaan die minuten sneller voorbij. S’Middags had ik afgesproken met wat vriendinnen om even de stad in gedaan. Daar hebben we wat gewinkeld en koffie gedronken op het terras. Waarschijnlijk was het dit de laatste mooie dag van het jaar, dus daar moest ik wel even van genieten.

Wil je meer weten over hoe ik mijn weg afleg naar het podium?
Ik ben te volgen op instagram @natasjaevers, maar ook via mijn blog Happygains.nl

DAG 5 - VRIJDAG

Na mijn cardio en havermout weer op naar het werk. Vanavond heb ik onverwachts een etentje van mijn werk. Dit komt eigenlijk niet uit met mijn eetschema, maar het is even niet anders. Er is geen mogelijkheid dit af te zeggen. Ik compenseer dit wel de rest van de dag. Zo haal ik bijvoorbeeld mijn vetten uit mijn ontbijt en tussendoortje. Ook laat ik de appel in de middag zitten. Ik ging voor de biefstuk (wat ook gewoon in mijn schema zit) en nam hier een extra groene salade bij. Nog prima gegeten dacht ik zo. Ik had het liever niet gehad, maar mijn cheat voor morgen stond al gepland. Toen ik thuis was deed ik nog even wat cardio ter compensatie. ;)

DAG 6 - ZATERDAG

High-carb dag! Eigenlijk vind ik de high-carb dagen veel minder fijn, maar met mijn cheatmeal in het vooruitzicht kom ik de dag wel door! Eerst wederom cardio en daarna staat er een plyo-training op het programma. Plyo-training is een soort van HIIT circuitje, waarbij je veel moet springen, snatchen etc. Leuk voor de afwisseling, maar ik was er wel kapot van. Op naar huis en in tussen de middag heb ik lekker niets gedaan. S ’Avonds dus eindelijk mijn cheatmeal. Ik had de hele week al zin in friet, dus dat heb ik dan ook genomen. Een heerlijke, ordinaire dönerschotel naar binnen gewerkt. Ik kreeg hem bijna op! ;)

DAG 7 - ZONDAG

Low-carb dag na al de carbs van gister. Heerlijk, vandaag is het een rustdag, maar de cardio gaat wel gewoon door. Gelukkig kan ik dit gewoon thuis doen, en dat deed ik al bellend met een vriendin. Zo gaan die minuten sneller voorbij. S’Middags had ik afgesproken met wat vriendinnen om even de stad in gedaan. Daar hebben we wat gewinkeld en koffie gedronken op het terras. Waarschijnlijk was het dit de laatste mooie dag van het jaar, dus daar moest ik wel even van genieten.

Wil je meer weten over hoe ik mijn weg afleg naar het podium?
Ik ben te volgen op instagram @natasjaevers, maar ook via mijn blog Happygains.nl

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op