Vegan eiwitpoeder

Vegan eiwit/proteïnepoeders zijn een goed 100% plantaardig alternatief voor de gebruikelijke eiwitpoeders voor sporters. De perfecte keuze als u uw lichaam wilt voorzien van hoogwaardige eiwitten en tegelijkertijd wilt afzien van dierlijke ingrediënten. Er zijn verschillende veganistische eiwitpoeders zoals soja-eiwit, rijsteiwit, erwten- of hennepeiwit.

Vegan Eiwitpoeder

Vegan eiwitpoeder, eigenschappen, gebruik en voordelen

  1. Wat is vegan eiwitpoeder?
  2. Veganistische proteïnesoorten
  3. Wat zijn de voordelen van supplementatie met veganistische eiwitbronnen?
  4. Mogelijke nadelen van veganistische eiwitten
  5. Conclusie
  6. 1. Wat is vegan eiwitpoeder?

    Het veganistische dieet wordt steeds populairder - maar wat betekent het precies om veganistisch te leven? Wat moet een veganist missen? Wij laten het je weten. Als je veganistisch eet, verwijder je niet alleen vlees en vis uit je dieet (-> vegetariërs), maar ook eieren, alle zuivelproducten en honing. Wij bieden een grote keuze aan plantaardige eiwitten zoals erwteneiwit, rijsteiwit, hennepeiwit, lupine-eiwit, soja-eiwit, eiwitten in de beste voedselkwaliteit Maar ook multicomponent-eiwitten of eiwitmengsels. Een van de grootste - zo niet de grootste - kritiek op een veganistisch dieet is het feit dat het moeilijker is om in de dagelijkse eiwitbehoefte te voorzien zonder dierlijke producten. Misschien moeilijker, waarschijnlijk niet onmogelijk. Sporters gebruiken eiwitten als poeder om comfortabel hun verhoogde behoefte aan eiwitten te voldoen . Peulvruchten, soja, bonen en noten, bijvoorbeeld, zijn gemakkelijk in staat om een adequate hoeveelheid eiwitten te leveren. De veganistische sporter en atleet staat op het gebied van spieropbouw en prestatieverbetering echter voor een bijzondere uitdaging , en heeft toch ook meer eiwitten nodig voor zijn sportieve doelen.

    2. vegan eiwitpoeder/soorten veganistische eiwitten

    Plantaardig eiwitpoeder als voedingssupplement voor sporters ter ondersteuning van de spieropbouw. Naast de al boven genoemde veganistische voedingsmiddelen zijn er vier eiwitvariëteiten die je kan kiezen en/of combineren, met name op het gebied van voedingssupplementen. 1. Soja: Deze eiwitrijke boon wordt niet voor niets vaak genoemd onder de veganistische alternatieven. Door de hoogste biologische waarde - 84-86 -(dus hoe goed jouw lichaam gebruik maakt van dieetproteïnen) van alle plantaardige bronnen, wordt het snel en goed verwerkt door het lichaam en biedt het een bijna volledig aminozuurprofiel (methionine). 2. Hennep: Ook al is het eiwitgehalte van hennep aanzienlijk lager dan dat van bijvoorbeeld soja of rijst, de andere voedingsstoffen zijn een echte toppers. Voedingsvezels, gezonde vetten (omega's!), vitaminen, mineralen en complexe koolhydraten maken van hennepeiwit een zeer waardevol supplement. Maar verwar de hele zaak niet met de bekende bedwelmende plant, hennepproteïne is THC-vrij. 3. Rijst: De meeste mensen zien rijst als een koolhydraat, maar het mist alleen het aminozuur lysine en toch is het eiwitgehalte van supplementenpoeder met 86 g zeer hoog, ondersteund door een biologische waarde van 81 g. In de supplementvorm bevat rijsteiwit slechts enkele koolhydraten en vetten. 4. Erwten: Ook een supplementproduct profiteert soms van een sidekick en dus vormen erwten en rijsteiwit een geweldig team voor de veganist. Terwijl rijsteiwit het aminozuur lysine mist - hoewel het grote hoeveelheden tyrosine en methionine bevat - levert erwteneiwit veel lysine, maar kan het nauwelijks tyrosine en methionine opleveren. Een zaak voor teambuilding. 5. Natuurlijk zijn er nog andere plantaardige eiwitopties, zoals lupine en pompoenzaadeiwit, maar deze zijn meestal niet in de shortlist opgenomen vanwege hun lage eiwitgehalte en soms zeer bijzondere smaak.

    3. Wat zijn de voordelen van supplementatie met veganistische eiwitbronnen?

    Je denkt hier toch in de eerste plaats aan het gezondheidsaspect, want dierlijke proteïnepoeders veroorzaken voor sommige mensen intoleranties en zelfs ernstige allergieën. Tegenwoordig is lactose-intolerantie niet langer een onbekend fenomeen en misschien heb je er niet alleen van gehoord, maar heb je er zelf ook last van. Verder is er de sterke belasting van diervoeding: genetisch gemodificeerde mestvoeders, antibiotica en hormonen maken daar ook deel van uit. Uit een heel ander perspectief kiezen veel mensen om morele en/of ecologische redenen voor de veganistische weg. De massale veehouderij roept niet alleen ethische vragen op, maar de vleesproductie is ook twijfelachtig uit het oogpunt van gezondheid, wereldvoeding en milieubescherming.

    4. mogelijke nadelen van veganistische proteïnen

    Het meest voorkomende argument dat je zult horen van niet-vegans is dat je niet in je eiwitbehoefte kunt voorzien met planten. Deze reden wordt ontkracht door de vermelding van het nutriëntengehalte, dus een zorg minder. Een tweede argument is de verdraagbaarheid en de bijwerkingen van soja-eiwit, de fyto-oestrogenen worden vaak bekritiseerd. Meer informatie hierover vindt u in ons artikel over soja-eiwit. Ten derde, het meest plausibele argument van de critici: de meeste plantaardige eiwitten smaken bijna niet eetbaar. Oké, niet-eetbaar is mogelijk overdreven, maar in het beste geval smaken ze zacht en in het slechtste geval gewoon verschrikkelijk. De supplementenfabrikanten maken gebruik van het feit dat veganistische eiwitten zeer goed gecombineerd kunnen worden. Deze combinatieproducten hebben niet alleen een verbeterde smaak - veganistische eiwitten zijn nu immers beschikbaar in de meest voorkomende variaties - maar hun voedingswaarde wordt ook aanzienlijk verbeterd door vermenging en is daarom op geen enkele wijze minderwaardig dan die van dierlijke bronnen.

    Vegan eiwitpoeder in de test - waar moet je op letten?

    Het aanbod van veganistische eiwitmengsels is nu ook in Duitsland en Nederland zeer groot. Dit is goed omdat je het beste veganistische eiwitpoeder voor je kunt vinden en afwisselen als dat nodig is. Maar je hebt ook keuze te over. Hier zijn onze tips voor waar je op moet letten:
    Compatibiliteit - Wie een proteïnepoeder neemt en er problemen mee krijgt in de vorm van winderigheid, maag- of spijsverteringsklachten, puistjes en onzuivere huid, moet zijn productselectie heroverwegen en de dosering aanpassen. Oplosbaarheid - een goed veganistisch eiwitpoeder moet goed oplossen zodat je het gemakkelijk kunt mengen of verwerken. Prijs - je vindt geen te dure producten in onze winkel. Wij bieden alleen producten aan met een eerlijke prijs/prestatieverhouding tegen de laagste prijzen die je in Duitsland kunt vinden. Wij kopen grote hoeveelheden in en geven het prijsvoordeel door aan onze klanten verder.

    5. conclusie

    Het beste aan deze veganistische proteïneshakes? Als u het zonder dierlijke producten wilt stellen, vindt u een goed alternatief voor Whey protein en multicomponent proteïneshakes. Zelfs als je een veganistische voedingsstrategie volgt, kunnen Portein Shakes je helpen je veganistische eiwitvoorbereiding te verhogen. De bereiding van vegan eiwit is eenvoudig: meng ongeveer 30 g poeder (3 volle eetlepels) met 300 ml water en geniet. Met een shaker gaat dit bijzonder snel en goed. De bekende recepten zijn ontwikkeld voor ideale oplosbaarheid in water. Je hebt dus geen extra koolhydraten of vetten in je eiwitdrank. Als alternatief kan je jouw shake nog altijd bereiden met plantenmelk. Als je het drinkt, kun je het met dit poeder zelf bepalen. Zowel 30 minuten voor als 15 - 30 minuten na de training is ideaal. Vegane eiwitpoeders hebben hun reden voor sporters: ze zijn praktisch in het gebruik en stellen je in staat om op een snelle en eenvoudige manier in een verhoogde eiwitbehoefte te voorzien door sportactiviteiten of een bepaalde vorm van voeding - volledig zonder dierlijke ingrediënten.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op