Multicomponent-eiwitten

Multicomponent-eiwit is een zeer populaire eiwit poeder. Diverse eiwit bronnen met een hoge biologische waarde zorgen voor een constante verzorging van eiwitten voor uw spieropbouw. De proteïnen van de multi-component (MKP) bevatten vaak Wei, ei-proteïne, sojaproteïne of erwten proteïne..

Multicomponeten Eiwitten / Protein Mix

In tegenstelling tot veel andere supplement categorieën, kan je bij multi-component-eiwitten of kort MKP aan de naam zien, waarom het gaat, een product dat op een compilatie van verschillende types van proteïne wordt gebaseerd. Hoe kan multi-component proteïne jullie helpen met spieropbouw? Wij hebben de belangrijkste antwoorden op jullie vragen samengevat.

  1. Mehrkomponenten Protein (MKP) – wat is dat?
  2. Welke soorten eiwitten/proteine kunnen er in zitten?
  3. Wat zijn de voordelen van een mix uit verschillende soorten eiwitten?
  4. Waar moet je rekening mee houden bij de aankoop van een MKP-product?
  5. Voordelen/nadelen multicomponent eiwitten
  6. Conclusie
  7. Multicomponenten eiwitten (MKP) – wat is dat?

    De term multi-component proteïne zegt niets over de kwaliteit, het eiwitgehalte of het type van proteïne dat wordt gebruikt. Een gevaar met dergelijke mengsels is altijd het gebruik van inferieure eiwit soorten zoals zogenaamde "vullende producten ." Je kann in het geval van de multi-component proteïne er van uitgaan dat minstens 3-4 verschillende types van proteïne zijn bevat, die elkaar in hun functie, b.v. de langzame of snelle beschikbaarheid voor het lichaam, aanvullen.

    Welke soorten eiwitten/ proteine kunnen er in zitten ?

    Het eiwit poeder van de multi-component proteïne kan de volgende types van proteïne bevatten: Whey Protein (ook wel Wei of wheyproteine): deze eiwit vorm wordt het meest snel door het lichaam geabsorbeerd, waardoor het een snelle levering van aminozuren biedt en ideaal voor het gebruik onmiddellijk na het sporten is. Caseïne-eiwit (caseinprotein): caseïne/casein is een van de langzaam verteerbare eiwitten en verzorgt het lichaam met waardevolle aminozuren op de lange termijn en over een langere periode van tijd. Het gebruik ervan wordt, bijvoorbeeld als een onderdeel van eiwit shakes aanbevolen, die voor het slapen gaan kan worden gedronken, zodat het lichaam over de lange nacht fase adequaat wordt beleverd met eiwitten. Ei-eiwit (ook bekend als ei albumine): het eiwit is afgeleid van eieren, geconcentreerd en heeft een gemiddelde absorptiesnelheid en een biologische waarde van 88 (die dus ook in het midden bereik), indien beschikbaar door het lichaam. Het biedt de aminozuren cysteïne en methionine, die vooral nodig zijn voor spieropbouw, regeneratie na een inspannende workout en de hormoon productie. Ei-eiwit kan ook worden gebruikt door mensen met lactose-intolerantie omdat het niet is gemaakt van melk of zuivelproducten. Plantaardige-eiwitbronnen (soja, hennep, tarwe, rijst of erwten eiwit): niet alleen melk, ei en vlees zijn eiwitten en dus aminozuren leveranciers, er zijn ook verschillende planten bronnen. Hennep, in het bijzonder, heeft een goed eiwitgehalte en een zeer goed aminozuur profiel, evenals soja en in aanvulling op erwten, ook andere peulvruchten en granen.

    Wat zijn de voordelen van een mix uit verschillende soorten eiwitten?

    De voordelen van een meercomponenten-eiwit liggen voor de hand. Enerzijds zorgen de zeer verschillende resorptiesnelheden (spijsverteringssnelheid en beschikbaarheid) ervoor dat het lichaam voortdurend wordt voorzien van hoogwaardige eiwitten en voedingsstoffen. Deze constante toevoer ondersteunt het anabolisme - d.w.z. de spieropbouw, met snel beschikbare eiwitten zoals wei/wheyproteine - en minimaliseert het katabolisme, de afbraak van spierweefsel (bijv. in "hongerfasen" van de nacht) met het langzaam verteerbare, d.w.z. caseïne eiwit. Uit de verschillende eiwitbronnen worden ook totaal verschillende aminozuurprofielen geleverd die als combinatie voor enorm hoge en nuttige voedingswaarden zorgen. Deze kunnen niet worden bereikt met het gebruik van één enkel eiwit. Andere all-round talenten van een multicomponenten-eiwit (MKP) zijn ook voordelig, omdat de eiwitcomponenten het grootste deel van de dag en de trainingstijden bestrijken, er zijn geen gaten in de toevoer van waardevolle eiwitten en aminozuren naar je spieren. Zo staat niets een intensieve training, een goede regeneratie en een gewenste spieropbouw in de weg en kan de MKP jouw optimaal ondersteunen. De eiwitten in een multicomponentenproduct vormen een synergetische (interagerende) band met elkaar, d.w.z. ze versterken elkaar en compenseren eventuele zwakke punten. Een goed voorbeeld hiervan is het glutaminegehalte, een aminozuur dat belangrijk is voor het herstel. Hoewel Whey in dit opzicht wat minder te bieden heeft, compenseert de "tegenstander" caseïne deze kloof met een goed glutaminegehalte.

    waar moet je rekening mee houden bij de aankoop van een MKP-product?

    Meercomponenten-eiwit wordt vaak bijzonder goedkoop aangeboden, wat helaas wijst op het gebruik van minderwaardige eiwitten (gevaar voor vulling met minderwaardige eiwitten als "vulstof" - zie hierboven). Dit betekent dat één voordeel voor de consument - de gunstige prijs - al snel een van de belangrijkste nadelen wordt (bijvoorbeeld het gebruik van overwegend gunstige tarwe of soja-eiwit). Vooral als dit ten koste gaat van de toegevoegde hoeveelheid caseïne-eiwit, omdat dit langzaam verteerbare eiwit belangrijk is voor de goede algemene resorptiesnelheid van een MKP en deze waarde de normale eiwitproducten met slechts één of twee eiwitbronnen benadert bij gebruik van slechts kleine hoeveelheden hoogwaardige caseïne. Het is daarom de moeite waard om te kijken naar de ingrediënten en de aangegeven verhoudingen. Als je ook tijdens een dieet met een meercomponentenproteïne voor een langdurige eiwitvoorziening wilt zorgen, moet je ook goed op het etiket letten, meestal zijn de koolhydraat- en vethoeveelheden beheersbaar en is het gebruik ook ideaal in een dieet- of definiëringsfase. Als het gaat om oplosbaarheid en smaak is persoonlijk testen helaas onvermijdelijk, omdat elke sporter andere voorkeuren en smaakvarianten verkiest. Het aanbod is groot en het is aannemelijk dat ook u een geschikt product vindt.

    voordelen/nadelen van multicomponenten-eiwit

    Voordelen van multicomponent eiwitpoeder: Een MKP is uitstekend geschikt voor spieropbouw en kan worden gebruikt door sporters van alle sporten, of het nu gaat om kracht- of duursporters. Ook tijdens een dietphase zinvol te gebruiken, aangezien de meeste MKP afgezien van de zeer gevarieerde aanvoer van eiwitten ook slechts kleine hoeveelheden koolhydraten en vetten bevatten. Combineert de beste eigenschappen van de verschillende eiwitsoorten en biedt de hele dag door een veelzijdige aanvoer van eiwitten. Nadelen van multicomponent eiwitpoeder: Af en toe worden er varianten met "goedkope" eiwitten verkocht, dus is het raadzaam om eens naar de ingrediënten te kijken. Bijzonder waardevolle caseïne-eiwitten moeten in voldoende hoeveelheden aanwezig zijn en in de regel kan men ook rekenen op een goede mengeling van de gerenommeerde fabrikanten. Klassieke MKP zijn niet geschikt voor vegetariërs en veganisten, maar er zijn nu verschillende leveranciers met producten die speciaal voor deze groep van atleten zijn ontwikkeld. Soms klagen gebruikers over lichte intoleranties, die ook kunnen optreden bij klassieke whey- of caseïneproducten (bijv. maag- en/of spijsverteringsproblemen).

    Multi-component eiwitten kopen

    Wat is het beste multicomponent eiwit? Deze vraag wordt vaak gesteld door onze klanten. Omdat er verschillende combinaties zijn, is het de moeite waard om de ingrediënten beter te bekijken. Naast Bodylab24, kunnen we met name producten van ESN, Weider, Weider, Peak, Allstars en Mammut aanbevelen. Alle producten worden gekenmerkt door een hoge biologische waarde en een hoogwaardige samenstelling van eiwitbronnen. Top multicomponent eiwitten - de best verkochte producten in onze winkel voor Duitsland:
    • Eiwit-6 - 2000 g Bodylab24
    • Eiwit 80 Plus van Wieder
    • Anabole eiwitfusie 1,0 kg Piek
    • Formule 90 Eiwit 3000 g Mammoet
    • Hy-Pro 85 - 500 g Alle sterren

    Conclusie

    Het relatief lage koolhydraat- en vetgehalte, in combinatie met de hoge biologische waarde, de opname van eiwitten over het gehele absorptiespectrum en een over het algemeen uitstekend aminozuurprofiel, maken van multicomponenten-eiwitten een ideale supplementair. Het kan 's morgens, overdag of 's avonds worden genomen. Het kan op alle trainingstijden en -fasen en door sporters van alle sporten worden gebruikt, of het nu gaat om kracht- of duursporters. Ook in een dieetfase biedt het een ideale en langdurige eiwitvoorziening overdag en 's nachts in geval van beperkte voedselinname, waardoor een vermindering van de spiermassa (in geval van onvoldoende eiwitten) proteïne-aanbod via het normaal geleverde voedsel wordt tegengegaan. De keuze van het juiste product moet worden gemaakt via de lijst van ingrediënten, met aandacht voor een evenwichtig aanbod met de verschillende eiwitsoorten. Vervolgens dient je de smaak en de fabrikant naar eigen voorkeur te bepalen. Je kunt een multicomponenten-eiwit gebruiken als alternatief voor een klassieke eiwitshake of als extra aanvulling op uw eiwitvoorziening. Een multicomponent eiwit is niet alleen geschikt voor spieropbouw, maar vanwege het lage koolhydraatgehalte ook in de definitie- en dieetfase, bijvoorbeeld als maaltijdvervanger. Bovendien heeft een multicomponent eiwit een hoge biologische waarde, omdat het meestal is samengesteld uit een optimale verhouding van alle eiwitbronnen. De inname van multicomponent eiwitten wordt aanbevolen als tussendoortje verspreid over de dag en 's avonds voor het slapengaan. De bereiding van een shake verschilt niet van die van een zuiver Whey Protein. Het kan gemengd worden met melk of water en lost het beste op in een shaker of mixer.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op