Artikel

8 redenen waarom HIIT zo goed werkt! Door Willeke Zorg

Blog Willeke Zorg HIIT

Willeke, bekend van de Workoutclub gaat jou in een maandelijks terugkerende blog voorzien van handige tips omtrent workout en motivatie. Ieder maand wordt een een bepaald probleem, vraagstuk of tip behandeld waarin jij, in jouw workout of leven, veel voordeel mee kan doen. Deze blog gaat over HIIT, een trainingmethode die Willeke al een tijd gebruikt in de trainingen die zij geeft. Je lees nu kort en bondig de 8 redenen waarom HIIT zo goed werkt!

Efficiënt

Superefficiënte HIIT is de ideale workout voor een drukke agenda. Een 12-minuten vet verbrandende cardio workout die meer calorieën verbrandt dan een half uur op de loopband!

Verbrand meer vet

Je verbrandt meer vet en calorieën in de 24 uur na een HIIT training dan na een duurloop in het bos.

Betere conditie

Een intensieve HIIT workout brengt je in de anaerobe zone (die mooie plek waar je snakt naar adem en waar het voelt alsof je hart uit je borst probeert te springen). Door te trainen in de anaerobe zone vergroot je zeer snel je conditie.

Geen apparatuur nodig

Je hebt geen apparatuur nodig, alleen je lichaamsgewicht. Plyometric oefeningen als High knees, Jump lunges of Burpees brengen je hartslag zeer snel omhoog. In feite maakt sommige apparatuur HIIT minder effectief omdat het meer de nadruk legt op kracht dan op het verhogen van je hartslag.

Verlies gewicht, geen Spieren

HIIT workouts zorgen ervoor dat je zuurverdiende spieren behouden blijven terwijl tegelijkertijd het grootste deel van het gewichtsverlies uit je vetreserves komt. Win / win!

Verhoogd metabolisme

HIIT workouts stimuleren de productie van menselijk groeihormoon (HGH) met maar liefst 450 procent in de 24 uur nadat je getraind hebt. HGH is niet alleen verantwoordelijk voor de verhoogde calorie verbranding maar het vertraagt ook u200bu200bhet verouderingsproces, waardoor je jonger blijft zowel van binnen als van Buiten.

Overal

Je kunt het binnen doen of buiten, je kunt het overal doen! Omdat HIIT workouts werken met je eigen lichaamsgewicht heb je maar heel weinig ruimte nodig om je workout te kunnen doen.

Uitdagend

Dit is geen training die je kunt doen tijdens het lezen van een tijdschrift of het kletsen met een vriendin. Omdat het zo kort en intensief is, zal je steeds heel hard moeten werken. Het gaat pijn doen, je zal naar adem snakken maar het gaat je zeker niet vervelen!

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op