Artikel

Maak kennis met Natasja Evers

Natasja Evers is op een vrolijke manier serieus bezig met haar sport. Haar doel is dit jaar om deel te nemen aan de Flexcup. Ze brengt haar reis in beeld via haar blog www.happygains.nl en deelt vanaf nu ook regelmatig haar ervaringen op het Bodylab Blog.

Hoe ben je aan krachtsport begonnen?

Eigenlijk ben ik nooit echt sportief geweest. Bij toeval ging ik twee jaar geleden een keer mee naar een crossfit les. Ik kwam mezelf hier zo erg tegen, dat ik er alles aan wou doen om fit te worden. Het krachtsport gedeelte vond ik altijd het leukst, vooral hoe je lichaam hier op reageerde.
Juist hierom heb ik me bij een sportschool aangemeld. Op het internet las ik veel over verschillende trainingsschema's, maar vond het ook erg interessant om te lezen over voeding en het gebruik van supplementen. Ik deed allerlei schema's en probeerde allerlei voeding uit om te kijken hoe mijn lichaam erop reageerde.
Na een jaar vond ik het tijd om een echt doel te stellen. Het proberen is leuk, maar het is nog leuker om te trainen naar een doel en met schema's die ook echt werken.
Driekwart jaar geleden besloot ik me, na maanden van twijfel of ik dit wel durfde, in te schrijven voor de flexchallenge. Een jaar waarin je maandelijks gemeten en gewogen wordt, je iedere maand een nieuw trainingsschema en voedingsschema krijgt, om uiteindelijk in december deel te nemen aan de wedstrijd. De Flexcup.

Hoe ga je met voeding om richting de Flexcup?

Iedere maand krijg ik een nieuw voedingsschema. De ingrediënten zijn voor alsnog iedere keer hetzelfde, alleen de hoeveelheden worden aangepast naar aanleiding van de resultaten uit de meting. Het eerste wat ik dacht toen ik mijn voeding kreeg, was 'wat veel!'. Ik heb 8 eetmomenten op een dag, inclusief de shakes voor en na mijn training. Elk van mijn maaltijd heeft dezelfde verhouding koolhydraten, eiwitten en vetten. Zo kun je makkelijk switchen met verschillende ingrediënten.

En qua training?

Ik ontvang elke maand een nieuw trainingsschema. Elke spiergroep wordt iedere maand aangepakt, en soms de ene wat meer dan de ander. Zo train ik deze maand drie keer per week benen. Dit om ze een extra prikkel te geven. De benen trainingen zijn een combinatie van krachttraining en explosieve oefeningen als jumping lunges. Daarbij doe ik iedere week drie keer cardio (twee keer per week LISS cardio en een keer een HIIT training) om mijn vetpercentage omlaag te helpen.

Is je dieet goed vol te houden?

Jawel, ik mag nu nog eens per week een maaltijd vervangen voor iets waar ik op dat moment zin in heb. Hierbij werd wel de voorkeur aan een vette maaltijd boven een zoete maaltijd gegeven. Dit om te veel schommelingen in je suikerspiegel te voorkomen. Ik ga graag uit eten, dus probeer mijn cheatmeal op deze dagen te plannen. Ook vind ik het heerlijk om thuis lekker een pizza te bestellen, of nog beter, te maken!

Hoe sta je er op dit moment voor?

Op dit moment heb ik pas mijn derde meting gehad en nog acht maanden te gaan tot mijn eerste wedstrijd. Na de eerste meting was ik al 4% vet verloren, dus ik ben goed op weg.
Ik ben erg benieuwd naar de resultaten die ik zal gaan behalen de komende maanden. Het zullen leuke, maar ook hele moeilijke maanden worden. Maar zodra ik eenmaal op het podium sta heb ik voor mezelf al gewonnen.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op