Artikel

Maak kennis met Michael a.k.a. mikevs1989!

mikev

Deze week hebben we een leuk interview met onze instagram ambassador Michael (mikevs1989). Wil je meer te weten komen over Michael? Lees dan snel door!

1. Stel je zelf even voor..

Ik ben Michael, 28 jaar en kom uit Rotterdam. Als beroep ben ik IT consultant, waardoor ik overdag lekker rustig op kantoor zit en mijn krachten kan sparen om ’s avonds tekeer te gaan in de sportschool. Ik train nu inmiddels alweer 10 jaar en dat is ontstaan door iets wat ik vroeger als klein kind op tv zag.

Samen met mijn vader was ik op 10 jarige leeftijd aan het darten met de tv aan, amerikaans worstelen stond op. Een worstelaar had gewonnen, keek naar het publiek en begon 1 voor 1 zijn borsten aan te spannen. Dat vond ik zo indrukwekkend dat ik naar me vader riep “Papa! Kijk nou wat die meneer doet! HOE DOET HIJ DAT?!”. Waarop mijn vader antwoorden “Dan moet je naar de sportschool zoon”. Vanaf toen had ik de droom om zelf ook een gespierd lichaam te ontwikkelen. Die droom is mij altijd bij gebleven en op 18 jarige leeftijd zette ik dus voor het eerst een stap in de sportschool.

Inmiddels lukt het mij ook om mijn borsten te laten “dansen”, en is het soms als een tik voor mij om dat ineens uit het niets te doen. Vandaar dat ik ook regelmatig van verschillende mensen hoor “Huh… Wat ben jij nou aan het doen?” hahaha *typ ik met een lach*.

2. Wat is je doel?

Mijn doel toen ik als 60 kg wegende tiener begon met sporten was om 80kg te wegen. Dat leek me zo vet! Echter toen ik dat eenmaal woog was ik nog niet tevreden. Toen ik 90 kg woog was ik dat ook niet en toen besloot ik een nieuw doel te stellen “mee doen aan een bodybuilding wedstijd”. In 2014 heb ik toen mee gedaan aan de SAP -80kg klasse en ben ik uit een line up van 15 man 1ste geworden. Daarna heb ik als doel gesteld om gewoon te proberen om zoveel mogelijk spiermassa aan mijn frame te plakken. Wellicht dat ik in de toekomst nog wel eens een wedstrijd wil doen..

3. Hoe motiveer jij jezelf?

Gemotiveerd worden in de zin van “anders let ik niet op mijn eten en ga ik niet naar de sportschool” heb ik niet nodig. Vanwege de jongens droom is dat gewoon iets wat in mijn hart zit. Op moment dat je iets graag wil dan ga je daarvoor en heb je eigenlijk in mijn ogen geen motivatie van buiten af nodig, anders wil je het niet graag genoeg. Maar er zijn uiteraard een aantal dingen die mij wel een extra boost geven, zoals bv: mede sporters volgen / motivatie quote’s / motivatie video’s / films.

4. Wat is je favoriete workout?

Dat is toch wel de bekende chest-day. Omdat het gewoon een lekkere spier is om te trainen en de pomp die je ervan in je hele bovenlijf krijg gewoon een heerlijk gevoel is.

5. Gebruik je supplementen? Zo ja, waarom? Zo nee, waarom niet?

Ik ben een gesponsord atleet van Bodylab en gebruik elke dag supplementen. Als volgt:

- Whey proteinWhey proteinWhey protein (Yoghurt raspberry)
- Multi VitamineMulti VitamineMulti Vitamine
- BCAABCAABCAA
- AminoAminoAmino
- GlutamineGlutamineGlutamine
- OmegaOmegaOmega 3
- Magnesium

Daarnaast neem ik regelmatig tussen de maaltijden door een eiwit reep. Mijn favoriet is de luchtige “High protein wafer” in chocolade smaak. Voor de lezers heb ik een kortingscode welke ze kunnen gebruiken op het gehele assortiment: MIKE10. Daarmee krijg je 10% korting. De sport met voeding is al duur genoeg dus alle kleine beetjes helpen toch?

6. Wat is jouw grootste gymblunder?

Eigenlijk heb ik er een aantal die ik allemaal wil benoemen zodat andere niet dezelfde fout hoeven te maken: Mijn allergrootste fout heeft ervoor gezorgd dat ik de eerste 1,5 jaar trainen voor “niks” gedaan heb. Ik had nog nooit van een eetschema gehoord, vond het maar ingewikkeld en geloofde er niet in omdat ik dacht dat je wel groot kon worden met enkel trainen. Niet dus, want in 1,5 jaar tijd had ik net zoveel bereikt als in een paar maanden daarna toen ik besloot wel op mijn eten te letten.

Een andere fout is te lang en te veel trainen. Ik was in het begin soms 3 uur met kracht training bezig! Ik was niet uit de sportschool te slaan. Ik trainde 5-6x in de week. Dit is roofbouw op je lichaam. Ik dacht dat meer beter was. Maar heb in de loop der jaren geleerd dat minder (kort en krachtig) juist meer is. Ik dacht dat je groeide op de sportschool, maar dat doe je juist in je rust fase (aanvullend met de juiste voeding). Hetzelfde als dat ik dacht dat een 6 pack kwam door fanatiek buik te trainen. Dat antwoord ligt ook niet in de sportschool maar in de keuken.

Eén van mijn grootste fouten is het te zwaar willen tillen. Dit ziet er natuurlijk stoer uit, maar heeft mij de nodige blessures gekost. Daarnaast voerde ik bepaalde oefeningen hierdoor niet goed uit en heeft het ook geen zin om zo te trainen omdat ik zo mijn doel niet behaal. Mijn doel is om een gespierd symmetrisch fysiek te ontwikkelen, dan gaat het erom hoe je eruit ziet en niet om hoeveel kilo’s je kan tillen. Dat is het verschil tussen een powerlifter en een bodybuilder. Om mijn doel te behalen moet je natuurlijk wel keihard en zwaar trainen, maar wel op een niveau dat je de oefening goed uit kan voeren.

Dan de laatste fout is dat ik mij teveel focuste op cijfertjes. Voorheen werd ik ‘gek’ als de weegschaal mij niet liet zien wat ik wilde zien. In de loop der jaren heb ik geleerd te luisteren naar de spiegel. Want zeg nou eerlijk, als je naar het strand gaat zeg je “Hij/zij ziet er goed uit” i.p.v. “Hoeveel zal hij/zij wegen?”.

7. Favoriete cheatmeal?

Sushiiiiii!! Het moet wel all-you-can-eat zijn haha.</p<

8. Wat is jouw tip aan andere fitties?

Onthoud waarom je ooit eens begonnen bent.
Laat de mensen die negatieve opmerkingen maken je niet van je doel af houden. Hier krijgen we helaas allemaal wel mee te maken. Voor sommige is het gewoon eenmaal moeilijk om te beseffen dat mensen verschillende doelen/hobby’s kunnen hebben. Het is jou leven, jij bepaald wat je doet. Je leeft niet om andere tevreden te maken.
You can’t fail, untill you give up.
Neem vooral contact met mij op als je op zoek bent naar een eetschema of als je andere vragen heb. Samen kunnen we aan jouw doel werken. Dat kan via instagram: mikevs1989.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op