Artikel

Natasja Evers - Tips voor meiden

In navolging op het 2e blog van Natasja Evers Soms zit het mee, soms zit het tegen!, nu het 3e blog. Regelmatig krijg ik de vraag van andere meiden of ik nog tips heb. Zelf heb ik niet gestudeerd of doorgeleerd op dit gebied, maar ik kan wel vertellen wat voor mij werkt:

Voeding

- Bereken je behoefte
Het is goed om te weten hoeveel kcal je per dag nodig hebt. Op het internet zijn veel rekentools te vinden waar je je energiebehoefte kan berekenen. Houdt hiermee wel rekening mee met je levensstijl. Heb je een actief leven, of juist niet. Wanneer je wil afvallen, zul je iets (200/300 kcal) onder je behoefte moeten zitten, wil je (spiermassa) aankomen, ga er dan iets boven zitten.

- Eet regelmatig.
Sinds ik om de 2/3 uur eet heb ik de gehele dag een verzadigd gevoel, hierdoor is het een stuk makkelijk om snacks te laten staan!

- Verhoog je eiwitten
Wil je spieren opbouwen of juist afvallen, eiwitten kunnen je hiermee helpen. Eiwitten zijn de bouwstenen voor je spieren, dus verhoog je eiwitinname. Daarbij geven eiwitten je een langer verzadigd gevoel dan bijvoorbeeld koolhydraten. Ook hierdoor zal je weer minder snel grijpen naar (ongezond) eten. Om makkelijk een grotere hoeveelheid eiwit binnen te krijgen, kan je een eiwitshake nemen. Ik neem bijvoorbeeld na mijn training altijd de Whey Protein Latte Macchiato. (Met ijskoud water is het net ijskoffie!).

- Vergeet het detoxen, koolhydraatarme dieet ed
Eet gezond en beweeg. Er zijn geen wonder middeltjes waardoor je snel je vet kan verliezen, je plaatselijk vet verliest of de kilo’s eraf vliegen. Wanneer je bijvoorbeeld gaat detoxen zal je vast en zeker afvallen, maar je kunt je afvragen wat dit is. Is dit vet wat je verliest, of slechts vocht?

Training

- Doe aan krachttraining!
En dit is vooral bedoeld voor de vrouwen. Ik merk dat veel vrouwen nog een beetje bang zijn voor de dumbells en barbels. Bij ons zijn er maar weinig vrouwen die aan krachttraining doen, en dat is zonde! Je wordt niet gelijk gespierd wanneer je een keer een gewichtje op tilt. Wel zal het je helpen strakker in je vel te zitten. Daarbij zal je na je krachttraining langer calorieën verbranden dan na een cardio sessie.

- Zorg voor een trainingsschema
Mijn helpt het heel erg om te trainen met een schema. zo weet ik wanneer ik welke spiergroepen moet doen en welke oefeningen. Ik houd me zo beter aan de aantal herhalingen en oefeningen voor een bepaalde dag, dan wanneer ik zonder schema zou trainen.

Rust

Rust is net zo belangrijk als de training zelf. Je lichaam heeft rust nodig om te herstellen. Wanneer je zware (kracht)trainingen doet, put je je lichaam zo uit. Op rustdagen kan je lichaam optimaal herstellen van de trainingen om sterker terug te komen.

- Vergeet de 30 dagen challenges.
Hoe aantrekkelijk het ook klinkt, dit gaat niet werken. Wellicht is het een goed opstapje op te beginnen met bewegen, maar op lange termijn zal het niet het gewenste resultaat geven. Wanneer je wil afvallen, aankomen of wat je doel ook is, je zult het moeten integreren in je leven. Meer bewegen en op je voeding letten.

- Vergeet de weegschaal!
De weegschaal geeft geen reëel beeld. Bij het doen van krachttraining kan het zijn dat je juist zwaarder doet in plaats van afvalt, terwijl je wel in centimeters af neemt. Het beste is om te kijken naar de spiegel. Maak iedere week foto’s en vergelijk deze met elkaar. Daarbij is het goed om je lichaam te meten. Bodylab verkoopt hiervoor handige dingen zoals een vetmeter en een meetlint om je omtrek te kunnen meten.

Uiteindelijk is het het belangrijkst om er je levensstijl van te maken. Het is geen dieet die je voor een bepaalde periode gaat doet, maar je moet zorgen dat je dit voor altijd kan blijven doen. Zorg dat het leuk blijft voor jezelf. Ga je een keer uit eten, geen probleem! Zorg dat het past binnen je calorie inname. Zit je er een keer flink overheen? Doe wat extra cardio.

Zorg dat je voldoende beweegt, je voeding op orde hebt en niet te vergeten je genoeg rust pakt. Motiveer jezelf door de progressie die je maakt en stel jezelf doelen./p>

Wil je weten hoe ik mijn weg afleg naar het podium? Ik ben te volgen op instagram @natasjaevers, maar ook via mijn blog Happygains.nl

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op