Artikel

Sportvoeding en supplementen voor meer spiermassa

man en vrouw in plank positie

Indien je spiermassa wilt opbouwen dan is sportvoeding een onderdeel van het geheel. Zoals we eerder hebben gepubliceerd in ons artikel spiermassa opbouwen is het belangrijk om de 4 peilers in het oog te houden. We noemen ze nog een keer voor je op.

4 Peilers voor het opbouwen van spiermassa:

- Krachttraining
- Rust en herstel
- Voeding voor de opbouw van spiermassa
- Sportvoeding en Supplementen

Zoals je ziet zijn sportvoeding en supplementen een onderdeel van het geheel. Indien je training op orde is zorg dan voor voldoende rust en de juiste voeding. Om je voeding zo goed mogelijk op orde te krijgen kun je goed gebruik maken van sportvoeding zoals eiwitshakes, weightgainers en eiwitrepen. Daarnaast kunnen sport supplementen je helpen bij sport prestaties en voor daarna.

We noemen hieronder de belangrijkste sportvoeding en supplementen waarmee jij meer spiermassa kunt opbouwen:

Weight gainer

Een weight gainer is een shake waarin een uitgekiende verhouding van koolhdyraten, eiwitten en vetten aanwezig zijn. Al deze voedingsstoffen zijn bedoeld als aanvulling op je huidige voeding. Een weight gainer is voor de mensen die moeite hebben om aan te komen.

Eiwitshakes

Eiwitten dragen bij tot de groei van spiermassa en ondersteunen snel herstel van de spieren na een training. Eiwitten zijn voornamelijk aanwezig in voedingsproducten als vlees, vis, eieren en zuivel. Omdat dergelijke producten niet altijd gemakkelijk zijn om diverse keren per dag te eten zijn eiwitshakes een handige uitkomst.

Creatine

Creatine is misschien wel het meest bekende sportsupplement ter wereld. De effecten van creatine zijn veelal onderzocht en de EFSA heeft een officiële claim voor creatine opgesteld omdat de werking is bewezen. Creatine helpt prestaties te verbeteren bij explosieve krachtsinspanningen. En creatine stimuleert de groei van vetvrije spiermassa bij explosieve krachtsinspanningen. Het gunstige effect van creatine wordt al verkregen bij een minimale dagelijkse inname van 3 g creatine. Aangezien creatine ook nog eens een zeer betaalbaar supplement is zijn er ontzettend veel sporters die creatine aan het voedingsschema toevoegen.

Pre workout

De term pre workout is in korte tijd razend populair geworden. Een pre workout neem je direct voor je training. Er zijn diverse pre workout formules op de markt en welke de beste is blijft een vrij persoonlijke voorkeur. Binnen ons assortiment steekt deze pre workout qua populariteit met kop en schouders boven de rest uit.

Multi vitamine

Om spiermassa op te bouwen is het essentieel om dagelijks voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Voeding is grofweg te verdelen in macro en micro nutriënten. De macro’s zijn eiwitten, koolhydraten en vetten. De micro nutriënten zijn alle vitaminen en mineralen. Met een goede sport multivitaminen kun je er dagelijks voor zorgen dat je voldoende binnenkrijgt als aanvulling op je voeding

Post workout

Het moment na een zware training is ideaal om je lichaam zo snel mogelijk weer te voorzien van de belangrijke voedingstoffen om het moment van herstel te starten. Er zijn diverse onderzoeken gedaan naar hoe je met dit moment kunt omgaan en welke voedingsstoffen je kunt gebruiken. Om het je gemakkelijk te maken hebben onze productspecialisten een complete post workout formule gecreëerd die je direct na je training kunt innemen.

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op