Artikel

3 simpele triceps oefeningen voor extra gespierde armen

zwart-wit foto man

De eeuwen oude pose om te laten zien dat jij de sterkste in de gym bent is het aanspannen van de armen. Je laat hiermee aan de grote van je biceps zien hoe hard jij hebt getraind. Toch is het vaak niet alleen je biceps die er dan voor zorgt dat de ander diepe respect voor je krijgt. Esthetisch gezien is het vaak juist de triceps die de armspieren er echt vol uit laat zien. Buiten de looks is de triceps een erg belangrijke spier voor de rest van de oefeningen in de gym. De triceps zorgt ervoor dat jij met je elleboog je arm kan uitstrekken. Het is dus erg belangrijk is om je tricepsspieren goed te trainen. Hieronder zie je 3 simpele maar doeltreffende triceps oefeningen.

Dips

Dips is een echte klassieke oefening en een van de meest bekende triceps oefeningen. Dat is niet voor niets. Deze oefening laat je triceps al snel branden. Buiten je triceps gebruik je bij deze oefening ook je borstspier en schouderspier. Het goed uitvoeren van de dips vergt een goede concentratie. Het is een oefening die je snel verkeerd kan uitvoeren en een blessure ligt dan op de loer. Hoe rechter je bovenlichaam is hoe meer je de triceps gebruikt. Je kan voor deze oefening het beste een dip-machine in de gym gebruiken.

1. Begin met je armen uitgestoken en hou de stang vast met je hand palmen naar de binnenkant.
2. Adem in wanneer je de elleboog buigt en naar beneden zakt. Buig zo ver als je kan en houd je elleboog dicht bij je lichaam.

3. Keer terug naar de start positie.

Triangle Push ups

Deze oefening wordt niet vaak gedaan maar toch is het een van de meest effectieve oefeningen voor sterke triceps. Bij alle push-up oefeningen worden de triceps gebruikt. De “triangle”variant maakt alleen nog meer gebruik van de triceps.

1. Ga op een matje liggen. En maak een driehoek met je wijsvingers en duimen tegen elkaar.

2. Plaats je handen in een driehoek onder je borst.
3. Begin met de push ups en houd je ellebogen langs je lichaam.
4. Kom weer naar boven als je borst je handen raakt.

5. Herhaal de oefening 10 keer in 3 sets.

Dumbbel Kickback

Voor deze oefening gebruik je een dumbbel, Je kan de oefening dus net zo zwaar maken als dat je zelf wilt. Let bij deze oefening ook goed op de uitvoering. Pak liever een lichtere dumbbell met een goede uitvoering dan een te zware met een minder goed uitvoering.

1. Pak een dumbell met het gewicht die bij je past.

2. Zet het bankje op de platte stand, zet 1 knie en 1 hand op het bankje en houd je andere been gestrekt.
3. Houd je rug recht en begin met je bovenarm parallel aan je bovenlichaam en je elleboog 90 graden gestrekt.
4. Buig je arm naar boven tot gestrekt maar blijf met je bovenarm op dezelfde positie of iets hoger dan de schouder.
5. Herhaal de oefening 12 keer in 3 sets.

<
Andere triceps oefeningen

Weet jij nog andere triceps oefeningen die je als intensieve sporter niet moet missen? Laat het ons weten en wie weet laten we jouw oefening terugkomen in een nieuwe Bodylab Blog!

Meer Gym Talk?

Eten voor het trainen, goed idee…of toch niet?
Wat is het ideale aantal herhalingen en aantal sets voor spiergroei?

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op