Artikel

Soja protein vs. Whey protein

1500x500px Sojaprotein- vs. Wheyprotein-Isolat

Als sporter let je op je voeding. Om je doelen te behalen, maar ook je lichaam de voeding te geven die het nodig heeft in dagelijks leven. Daarnaast let je ook op zodat je optimaal kunt presteren. Je wilt je lichaam tenslotte goed verzorgen én de juiste voedingsstoffen gebruiken. En, we weten het allemaal, een gezonde buitenkant komt van binnenuit. Dus, je bent bezig met gezonde voeding. Op je eigen manier. Een goede balans vinden kan een uitdaging zijn, zeker als je bepaalde doelen nastreeft. In de fitnesswereld spreken we vaak over de toevoeging ‘proteïne’. Dit zijn eiwitten om de groei van spiermassa te bevorderen. Tegenwoordig zijn er best wat varianten te vinden, waaronder soja proteïne en whey proteïne.

Waar gebruik je proteïne voor?

Proteïne (eiwitten) bevorderen de groei van spiermassa en ze ondersteunen snel herstel van je spieren na de workout. Voordeel is ook dat je lichaam het snel kan opnemen. Zeker als je het bij je ontbijt gebruikt en na een training. Daarnaast heeft proteïne het voordeel dat het een ‘’vol’’ gevoel geeft, aldus gunstig als onderdeel van dieet.

Je kunt de proteïne in een shake gebruiken. Een shake is easy om te maken, lekker en niet al te duur zodat je je extra eiwitten binnenkrijgt. Pluspunt: whey heeft een zeer hoge biologische waarde.

De meeste sporters kiezen voor de whey variant van onze proteïnen (isolaat). Isolaat is de meest zuivere vorm, dus eiwitrijk, vet- en suikerarm. Met zijn hoge eiwitgehalte tot wel 91% een absolute topper in ons assortiment. Deze whey proteïne geeft je eiwitgehalte een absolute boost als je hem als shake gebruikt.

Let wel op: de Soy Isolate Protein heeft een super smaak maar is niet te vergelijken met de gewone whey. Als je het in een shake verwerkt is de Whey Protein Isolate dunner en frisser dus minder romig en vol.

Heb je een lactose-intolerantie of eet je vegetarisch/veganistisch? Dan kies je voor Soy Protein Isolate. Deze eiwitshake is helemaal plantaardig en heeft maar liefst 90% eiwit. Ook als je voor soja kiest kom je dus niets te kort! GMO-vrij, vet- en suikerarm en ook lekker geprijsd..

Voor beide varianten geldt: gebruiken bij het ontbijt en na de training voor het beste resultaat.

Hoe verwerk je proteine?

De opties zijn eindeloos. De meest gebruikte manier is shake. Maar dat is nog niet alles. Je kunt er ook een (eiwit) mugcake mee maken. Net weer iets anders en snel klaar. Vind je het leuk om te experimenteren met bakken? Probeer dan eens een whey muffin te maken. Zo hebben we op de website een recept van een whey mugcake die je ook met soja proteïne kunt maken

Ga jij hem maken? Laat een bericht achter op onze website. Vinden we leuk!

Ontvang 10% welkomstkorting!

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief en mis geen aanbiedingen meer.

Ik wil graag regelmatig per e-mail en post op de hoogte worden gehouden van actuele trends, aanbiedingen en waardebonnen van bodylab.nl. Je kunt je te allen tijde afmelden via de uitschrijflink in elke e-mail of via info@bodylab.nl. Met mijn registratie ga ik akkoord met de ALV en het Privacybeleid.

Of volg ons op